System kaucyjny - informacje

System kaucyjny - informacje

System kaucyjny – co zmienia się dla klientów biznesowych Ofix?

W związku z wejściem w życie od 1 października 2025 r. ustawy o systemie kaucyjnym, napoje w określonych typach opakowań będą objęte obowiązkiem doliczenia kaucji. Dotyczy to opakowań:

  1. Szklane butelki wielokrotnego użytku o pojemności do 1,5 litra – kaucja 1,00 zł, 
  2. Butelki plastikowe jednorazowego użytku o pojemności do 3 litrów – kaucja 0,50 zł, 
  3. Puszki metalowe o pojemności do 1 litra – kaucja 0,50 zł

Producenci są zobowiązani do umieszczania na opakowaniach wyraźnego logotypu systemu kaucyjnego oraz informacji o wysokości kaucji. Jako dystrybutor, Ofix dostosowuje się do tych przepisów i wdraża zmiany, które dotkną także naszych klientów biznesowych

Naliczanie kaucji przy zakupach

  1. Do wybranych produktów objętych systemem zostanie doliczona kaucja w wysokości w zależności od opakowania za sztukę.
  2. Informacja o kaucji będzie widoczna zarówno przy każdym produkcie na stronie, jak i na liście produktów oraz w koszyku.
  3. Kaucja będzie też ujęta na fakturze, jako osobna pozycja. Nie stanowi przychodu Ofix – w całości przekazywana jest do dostawcy.

Brak obowiązku zwrotu opakowań w Ofix

Ofix nie prowadzi odbioru pustych opakowań. Klient biznesowy może je oddać w wyznaczonych punktach odbioru – np. w dużych sklepach spożywczych, butelkomatach czy punktach wyznaczonych przez gminy.

Kaucja a dostawy i promocje

Wartość kaucji nie wlicza się do progów darmowej dostawy. Kaucja nie podlega rabatom ani promocjom, nie jest wliczana w limity – jest niezależną opłatą regulowaną ustawowo.

Przejrzystość rozliczeń

Wszystkie faktury i dokumenty sprzedaży będą jasno pokazywać: cenę produktu, wartość kaucji, sumę całkowitą do zapłaty.

Co zyskujesz jako klient biznesowy?

  1. Przejrzystość i zgodność z prawem – Ofix bierze na siebie obowiązek prawidłowego rozliczenia kaucji z dostawcami. 
  2. Brak dodatkowych formalności – kaucja automatycznie doliczana jest przy zakupie. 
  3. Wsparcie informacyjne – w kartach produktów, na listach produktowych i w koszyku znajdziesz czytelne komunikaty o wysokości kaucji i zasadach jej naliczania. 
  4. Metoda rozliczenia jest prosta, a system przejrzysty – dzięki temu możesz skupić się na swoim biznesie, mając pewność, że Ofix działa zgodnie z obowiązującymi przepisami.


    • Popular Articles

    • Czy istnieje możliwość zakupu z odroczonym terminem płatności?

      Tak, umożliwiamy zakupy z odroczonym terminem płatności. W celu ustalenia szczegółów prosimy o przesłanie zapytania na adres info@ofix.pl
    • Kiedy otrzymam swoje zamówienie?

      Towar jest dostarczany następnego dnia roboczego po złożeniu zamówienia do godziny 15:00. Zamówienie złożone po tej godzinie zostanie dostarczone w ciągu 2 dni roboczych. W razie potrzeby w trakcie składania zamówienia można wybrać inny, późniejszy ...
    • Jakie są dostępne formy płatności?

      Wszystkie aktualne dostępne formy płatności znajdziesz na stronie: https://www.ofix.pl/sposoby-platnosci
    • Nie pamiętam hasła do konta

      W celu zrestartowania hasła do konta skorzystaj z opcji "Zapomniałeś hasła?" przy oknie logowania, a następnie wprowadzić adres mailowy, na który zostanie wysłany e-mail do ponownej aktywacji hasła i postępuj zgodnie z instrukcją z maila.
    • Nie mogę znaleźć produktu, który mnie interesuje. Jak mogę go zamówić?

      Spróbuj wyszukać produktu korzystając z wyszukiwarki u góry strony lub z drzewa kategorii, które jest dostępne po lewej stronie sklepu. Jeśli nadal masz problem z odnalezieniem produktu zachęcamy do kontaktu z nami - można to zrobić przez czat ...